Find the latest bookmaker offers available across all uk gambling sites www.bets.zone Read the reviews and compare sites to quickly discover the perfect account for you.
Home / Bola / Andik Vermansyah di Final Piala Malaysia Punya Misi, Membuka Mata FIFA

Andik Vermansyah di Final Piala Malaysia Punya Misi, Membuka Mata FIFA

andik_vermansah_selangor_fa

Andik Vermansah kontraknya akan berakhir akhir tahun ini, namun ia masih enggan bicara soal perpanjangan dulu. Andik menyatakan ingin membawa Selangor FA juara di Piala Malaysia 2015 lalu FIFA ”terbuka” matanya.

Selangor FA sendiri akan menghadapi Kedah FA pada partai final turnamen itu di Stadion Shah Alam pada Sabtu (12/12) mendatang. Kalau skuad Gergasi Merah menang, maka ini jadi trofi ke-33 mereka di Piala Malaysia. Sejak turnamen ini terlaksana pada 1921, Selangor penguasanya.

Mereka sudah mengoleksi 32 trofi, namun klub ini absen juara sejak 2006. Terakhir kali Selangor juara pada Piala Malaysia 2005 dan juga ”berbau” Indonesia karena kala itu andalan skuad Gergasi Merah adalah Bambang Pamungkas dan Elie Aiboy.

Bagi Andik, yang seudah gabung Selangor sejak 2014, dirinya ingin sekali mengangkat trofi ini. Sebab, mantan pemain Persebaya itu belum sekalipun mempersembahkan gelar juara untuk Selangor dalam dua musim berseragam merah kuning.

”Insya Allah ada lagi (untuk kontrak baru). Saya tidak tahu seperti apa (kontrak musim depan). Yang terpenting, sekarang adalah fokus untuk membantu Selangor mengangkat trofi Piala Malaysia,” ujar Andik kepada Utusan.

Ditambahkan olehnya, ini adalah kesempatan terbaik untuk saya mendapatkan trofi pertama kali di sini. Saya juga ingin menaikkan nama negara saya yang telah dihukum oleh FIFA. Jadi saya harus berusaha keras. Saya tidak mau mementingkan target pribadi untuk mencetak gol, sebaliknya, semua demi Selangor.

Tak lupa Andik juga prihatin dan mengucapkan ikut berbela sungkawa kepada pendukung Selangor yang meninggal dunia. Seorang fans klub ini tewas akibat sesak nafas di Shah Alam pada leg kedua semifinal Piala Malaysia 2015, kala Selangor menang, 2-0, atas Pahang FA, Minggu (6/12) lalu.

”Saya harap suporter dapat datang beramai-ramai ke stadion dengan berhati-hati. Saya juga mendoakan fan Selangor yang meninggal dunia beberapa hari lalu agar tenang di sisi Nya,” jelasnya.

 

 

Below Article Banner Area

Baca Juga

berita-terkini-aff-2016-boaz-tinggalkan-pelatnas-timnas-kenapa

Berita Terkini AFF 2016: Boaz Tinggalkan Pelatnas Timnas, Kenapa?

“Boaz memang pulang ke Jayapura, karena ada pernikahanan keluarganya” kata Alfred Rield kepada wartawan. Seperti ...